Οδηγίες για απασχόληση στο σπίτι ασθενών με άνοια

Η καραντίνα και η υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι δεν είναι και το πιο ευχάριστο πράγμα στον κόσμο για κανέναν. Όμως, τώρα που η επιδημία του κορονοϊού είναι σε πλήρη εξέλιξη, η αυτο-απομόνωση δυστυχώς είναι ένα από τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να πάρουμε για να διασφαλίσουμε τη δική μας υγεία αλλά και των διπλανών μας.

Κατά την διάρκεια της υποχρεωτικής παραμονής στο σπίτι είναι επιτακτική ανάγκη να αναζητήσετε άλλες μορφές απασχόλησης και διασκέδασης για τον εαυτό σας και το αγαπημένο σας πρόσωπο. Βρείτε δραστηριότητες ευχάριστες, προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες του ασθενούς και τα δικά σας. Ανακαλύψετε πόσο εφευρετικοί μπορείτε να γίνετε.

Είναι σημαντικό η ζωή, τόσο η δική του, όσο και της οικογένειάς του, να συνεχίζεται όσο πιο φυσιολογικά γίνεται, ανεξαρτήτως των γεγονότων που συμβαίνουν. Η ύπαρξη ρουτίνας δημιουργεί στο άτομο με άνοια μία αίσθηση ασφάλειας. Η ρουτίνα θα κάνει τη διαμονή σας στο σπίτι ευκολότερη. Στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, προσπαθήστε να φροντίζετε το αγαπημένο σας πρόσωπο όπως και πριν. Η ρουτίνα θα βοηθήσει το άτομο να ξέρει τι να περιμένει σε μια δεδομένη ημέρα και να αισθάνεται λιγότερο άγχος.

 

Συμβουλές για την έναρξη των δραστηριοτήτων

 

Βάλτε ένα χρονοδιάγραμμα. Είναι πιο εύκολο και πιο καθησυχαστικό να κάνετε δραστηριότητες την ίδια ώρα κάθε μέρα ή εβδομάδα. Εάν διαπιστώσετε ότι αισθάνεστε καλύτερα σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, προσπαθήστε να οργανώσετε τις δραστηριότητες για τότε.

Κρατήστε τα πράγματα απλά. Απλοποιήστε τα καθημερινά σας καθήκοντα για να τα καταστήσετε πιο εύχρηστα. Πριν ξεκινήστε τη δραστηριότητα τοποθετήστε τα υλικά που χρειάζεστε. Το άτομο με άνοια μπορεί να σας βοηθήσει: πχ. απλώστε το επιτραπέζιο παιχνίδι, ή τοποθετήστε τα απαραίτητα συστατικά για το μαγείρεμα

Μειώστε τους περισπασμούς από τηλεόραση η εξωτερικούς θορύβους.

Δώστε στον εαυτό σας χρόνο. Πάρτε τα πράγματα με πιο αργό ρυθμό, αν χρειαστεί. Να είστε υπομονετικοί. Ενθαρρύνετε τον ασθενή να συμμετέχει στις δραστηριότητες και να είστε καθησυχαστικοί αν το άτομο βρίσκει τα πράγματα δύσκολα.

Προσπαθήστε να εστιάζετε σε ένα πράγμα τη φορά. Σπάστε την κάθε δραστηριότητα σε μικρότερα βήματα.

Χρησιμοποιήστε απλές προτάσεις. Να μιλάτε αργά και καθαρά και ο τόνος της φωνής σας να είναι θετικός τρυφερός και προστατευτικός.

 

Δραστηριότητες που προτείνονται :

 

-Παρακολουθήσετε αγαπημένες ταινίες και σχολιάστε στο τέλος τη ταινία, την υπόθεση και ανακαλέστε τα ονόματα των ηθοποιών.

-Ακούστε ραδιόφωνο, τραγουδήστε μαζί τους αγαπημένα τραγούδια, χορέψετε.

-Φτιάξτε ένα παζλ ή παίξτε κάποιο επιτραπέζιο.

-Παίξτε παιχνίδια που χρειάζονται χαρτί και μολύβι: π.χ. βρες 10λέξεις που αρχίζουν από (κ) όπως κότα, ή βρες κατηγορίες ζωών λουλουδιών δέντρων κλπ.

-Ζωγραφίστε μαζί τους.

-Κάνετε ένα κολάζ από παλιές φωτογραφίες και συζητήστε μαζί τους για τα πρόσωπα.

-Ζητήστε να σας βοηθήσει στο μαγείρεμα. Προτιμήστε εύκολες συνταγές μικρής διάρκειας. Απλώστε τα υλικά στο τραπέζι και ζητήστε να σας κατονομάσει τα υλικά. Συζητήστε μαζί τους για τη διαδικασία του μαγειρέματος

-Σωματικές δραστηριότητες. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η σωματική δραστηριότητα θα σας βοηθήσει να διατηρηθείτε καλά ψυχικά και σωματικά. Εάν αισθάνεστε αρκετά καλά και έχετε πρόσβαση στην ύπαιθρο βγείτε έξω για μια βόλτα, με την επισήμανση ότι δεν θα πρέπει να έρθετε σε στενή επαφή με άλλους. Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να γίνει μέρος μιας νέας ρουτίνας για εσάς.

-Εάν έχετε κήπο ή μπαλκόνι μπορείτε να φυτέψτε με σπόρους μερικά φυτά στο χώμα ή σε γλάστρες ή να περιποιηθείτε λουλούδια και φυτά που ήδη υπάρχουν.

Βίκυ Αποστολοπούλου

Εργοθεραπεύτρια

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH